söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag. Utan Linda. Det gör så ont. Jag har varit lite frånvarande men det har varit mycket i skolan kombinerat med att jag startat ett fotoprojekt om Linda, det är ganska lustigt, jag smygfotar henne på tunnelbanan! Det vore kul att jobba som fotograf en dag, om jag får skriva sådana personliga inputs här, och när Linda en dag finns vid min sida ska jag dedicera en utställning om henne, med bilder som hon är helt omedveten om fanns. Ett utmärkt sätt att visa henne min aldrig sinande kärlek.

Helgen var tuff. L åkte till Berlin med några kompisar. Fredagen var jobbigast, jag var så orolig att planet skulle krascha men jag höll mig lugn och uppdaterade bara Arlandas hemsida 29 gånger. Sedan fick jag det lugnande beskedet om att hon landat. Då såg jag en film. Gwyneth Paltrow hade huvudrollen och hon är lite lik Linda fast långt ifrån lika förtjusande. De har samma färg på ögonen.

Halvvägs in i filmen började jag sakna Linda så fruktansvärt fruktansvärt mycket. Tänk om hon känner sig rädd? Och ensam? Berlin är farligt. Jag var helt enkelt tvungen att höra av mig. Skickade ett sms. Hon svarade att allt var bra. Jag pratade lite med fondväggen och sedan somnade jag.

Igår, lördag, vankades det fest och jag var tvungen att masa mig iväg för att vara lite social fast allt jag kunde tänka på var Linda. Och trots att hon festade borta i Berlin så är jag säker på att hon tänkte på mig också. Det måste hon ju göra.

Jag är utom mig av saknad! Linda är skälet till att jag stiger upp, använder hårmousse och sedan pallrar mig iväg till skolan. Helgerna är alltid svårast och idag var det Alla hjärtans dag också, till råga på allt! Linda kom hem ikväll och jag la hela mitt studiebidrag på röda rosor till henne. Sparade pengarna till det syftet eftersom jag ville göra den här dagen speciell för henne. Så 2345 rosor låg och väntade på henne när hon kom hem från Berlin. Det ska bli spännande att se vad hon säger om saken imorgon. Åh vad jag längtar efter henne!

Jag håller på att göra ett korsord om henne i ett program på datorn, för övrigt. Det är lite underhållande. Just nu håller jag på med ett om hennes personlighet men jag ska nog göra ett om hennes kropp också.

Älskar inte ni också känslan av att vara kär och galen?

1 kommentar:

  1. ikväll ska jag på middag hos linda. vi ska ha tända ljus och klassisk musik. mwohahahahah

    SvaraRadera